8 de juliol del 2017

ART I DECORACIÓ a TERRASSA

TROBO L'ART QUE T'AGRADA amb UN TOC

Decoració i Art al centre de Terrassa

Només entrar ja es nota que no som a una botiga de decoració més. Trobem flors per tot arreu. Decoració i flors, Art i decoració...




alt="trobolartquetagrada-art-i-decoracio-terrassa-un-toc"
Entrada de la botiga Un Toc


Ja fa temps que Un Toc ofereix objectes de decoració, parament per a la cuina i la taula i flors a Matadepera. Des del 31 de març de 2017 també trobarem aquesta botiga a Terrassa, al carrer de la Palla numero 6
  • Moble auxiliars
  • Miralls
  • Llums
  • Parament
  • Flors i plantes 


alt="trobolartquetagrada-art-i-decoracio-terrassa-carmen-gimenez-tovar"
Un quadre de Carmen Giménez Tovar en la vitrina de Un Toc



I des de fa unes setmanes també els quadres de [Trobo l'art que t'agrada]




alt="trobolartquetagrada-art-i-decoracio-terrassa-carmen-gimenez-tovar"
Les flors de Carmen Giménez Tovar



alt="trobolartquetagrada-art-i-decoracio-terrassa-carme-colldecarrera"
Entre tots els objectes de la vitrina...uns preciosos gravats de Carme Colldecarrera





alt="trobolartquetagrada-art-i-decoracio-terrassa-carme-colldecarrera"
Continuem admirant la mateixa vitrina i trobem més gravats de Came Colldecarrera


Els gravats de Carme Colldecarrera i les pintures de Carmen Giménez Tovar encaixen a la perfecció amb l'estil que transmet Un Toc: un estil actual i càlid, modern però amb classe, un estil que donarà un toc d'elegància amb qualsevol dels preciosos objectes que us emporteu de la botiga.





alt="trobolartquetagrada-art-i-decoracio-terrassa-untoc"
La veritat...tot és maco!





alt="trobolartquetagrada-art-i-decoracio-terrassa-untoc"
Un toc d'elegància a qualsevol racó





alt="trobolartquetagrada-art-i-decoracio-terrassa-untoc"
Què tenen les cases amb flors? frescura, netedat...





alt="trobolartquetagrada-art-i-decoracio-terrassa-untoc"
Col·lecció de botelles de diferents colors




alt="trobolartquetagrada-art-i-decoracio-terrassa-untoc"
Ara...peixos





Al llarg de l'any Un Toc organitza tallers d'art floral on ensenyen a preparar originals rams de flors i també diademes o polseres de flors naturals, que estan molt de moda




alt="trobolartquetagrada-art-i-decoracio-terrassa-untoc"
Rams de flors, grans, espectaculars però també petits i coquetons.Tots preciosos





29 de maig del 2017

JOAN POCH, minotàuries

JOAN POCH, Minotàuries

Exposició de Pintura, Escultura i Ceràmica a Arenys de Mar


Els "temes" pels artistes són només excuses per la seva expressió. El mite de Teseu i el Minotarure ha estat present en l'obra de  Joan Poch, de fet, amb aquesta mostra, recupera els companys de viatge d'un projecte, la Carpeta d'art "M". L'escriptora Emília Illamola i el poeta J.C Gonzàlez Pujalte, autors dels textos d'aquesta carpeta, van ser presents i van participar amb la lectura de diversos textos, el dia de la inauguració.  A l'acte va participar també Dídac Rocher, tot interpretant cançons del seu disc El Minotaure i Teseu. 













alt="joanpoch-trobolartquetagrada-minotauries"
Ceràmiques i escultures de Joan Poch exposades





alt="joanpoch-trobolartquetagrada-minotauries"
Més escultures exposades






alt="joanpoch-trobolartquetagrada-minotauries"
Aspecte de la Sala amb una de les escultures en primer terme









alt="trobolartquetagrada-joanpoch-minotauries"
Façana del centre cultural Calisany d'Arenys amb el cartell de l'exposició de Joan Poch


Aquesta exposició ha estat muntada des del 5 fins al 28 de maig de 2017 al Centre Cultural Calisany d'Arenys de Mar



8 de maig del 2017

FIRA DE DIBUIX I PINTURA DE MATARÓ, 2017

FIRA DE DIBUIX I PINTURA DE MATARÓ, 2017

13 de maig, a la Riera, al centre de la ciutat, tot el dia



Els orígens de la ciutat de Mataró són del s.III abans de Crist, fundada pels romans. El fet de ser una ciutat costanera segur que va afavorir el comerç

El comerç és un dels motors de l'economia catalana, no hi ha dubte i qualsevol producte, també l'Art, pot ser protagonista de transaccions comercials.

Precisament els mercats d'art, són una manera molt còmode de pendre contacte amb un món que moltes vegades sembla llunyà i només accessible a un grup reduït de col·leccionistes.

Tots podem col·leccionar Art i aquestes fires o mercats són una bona manera de començar...o d'ampliar una col·lecció. La Unió de Botiguers de Mataró ja fa anys que n'organitza una, la fira de dibuix i pintura, i la Riera, el carrer més comercial de la ciutat, es transformarà per un dia en una extensa galeria d'art

Trobo l'art que t'agrada hi serà present aquest any amb dos stands, amb quadres de Carmen G.Tovar i gravats de Carme Colldecarrera. El Joan Poch, de Mataró, també hi serà.




alt="trobolartquetagrada-firadibuix-pintura-mataro"






alt="trobolartquetagrada-fira-dibuix-pintura-mataro"

23 d’abril del 2017

ART A TERRASSA

Exposicions d'art a Terrassa: SUBIRACHS

Centre Cultural

L’exposició que acaba el dia 13 de maig al Centre Cultural es va muntar com un homenatge a l’artista en el 90 aniversari del seu naixement, l’11 de març de 1927. Va morir el 7 d’abril de 2014

article publicat també al Malarrassa.cat



alt="art-terrassa-trobolartuquetagrada-exposicio-subirachs"


És una excel·lent oportunitat per veure l’escultura més petita, pel que fa a les mides, en cap cas a la qualitat, d’un artista més reconegut sobre tot per les seves impressionants escultures públiques. No hi cap dubte que Subirachs és reconegut en tot el món per la seva trajectòria i dins la mateixa, sobre tot, pel treball de les escultures de la façana de la Passió, a la Sagrada Família. Passats els anys i tota la controvèrsia hi ha poques divergències sobre la qualitat d’aquesta magnífica intervenció.

 L’exposició del Centre cultural mostra també pintures i dibuixos, disciplines que ell va treballar sempre tot i que van ser més exposades al públic en els últims anys de la seva vida, quan la poca salut i l’avançada edat li dificultaven el treball escultòric.

La comissària ha estat la filla de l’artista, Judith Subirachs Burgaya que va col·aborar en un magnífic documental emès per TV3 i dirigit per Martin Maisler.

Ocupa les sales 3 i 4 del Centre Cultural i està organitzada d’una manera molt entenedora i també amb un gran sentit estètic. Segueix la pauta cronològica que és també una pauta estilística donat que en el cas de Subirachs les seves etapes artístiques són lineals en el temps. La manera de presentar les obres és molt agradable perquè s’han agrupat temàticament,  tot combinant pintures, dibuixos i escultures
  • Expressionisme


Subirachs es va formar com a escultor en els tallers dels mestres Monjo i després, en una etapa molt breu però cabdal per a ell, Enric Casanovas, en la estètica del Noucentisme i la recuperació de l’ideal clàssic, però en  la seva primera estada a París te contacte amb les avantguardes i el seu art esdevé expressionista.




alt="exposicions-art-terrassa-trobolartquetagrada-subirachs-centrecultural"

Europa, bronze, 1953



  • Abstracció


Quan està acabant la dècada dels 50, l’estilització depurada de les seves obres acaba per convertir-les en art abstracte. Des de finals del s.XIX ja sabíem que els artistes no estaven obligats a explicar històries amb les seves obres, però el llenguatge abstracte no sovintejava encara en les escultures d’espais públics quan Subirachs comença a fer alguns encàrrecs.
(foto 3: Frontal, fusta i pedra, 1962, Simetria, fusta, ferro i fibrociment, 1964 i Piràmides, travertí i marbre, 1962)





alt="trobolartquetagrada-art-a-terrassa-subirachs"
Frontal, fusta i pedra, 1962, Simetria, fusta, ferro i fibrociment, 1964 i Piràmides, travertí i marbre, 1962




  • Neofiguració
Torna  a la figuració, es podria dir que ho fa perquè creu que l’abstracció només és apreciada per certes elits culturals...(és una reflexió que apareix en el documental esmentat) ...Torna a la figuració, sí, però no imitarà la realitat. El seu art estarà ple de idees simbòliques i d’una estètica propera al Renaixement, amb representacions d’obres clàssiques fragmentades, que és com ens arriba a nosaltres l’art greco-romà, també  amb referències a l’erotisme, els mons onírics i literaris.  Volums, analogies, dualitats i oposicions són protagonistes d’aquesta etapa
(foto 4: Sant Jordi, bronze, 1975 i Tirant lo blanc, acrílic sobre fusta, 2007)







alt="trobolartquetagrada-art-a-terrassa-subirachs"
Sant Jordi, bronze, 1975 i Tirant lo blanc, acrílic sobre fusta, 2007




Subirachs atorgava al dibuix la categoria de  gènere en sí mateix  i també li donava una importància cabdal en tot el seu procés creatiu, en el procés planificador de les seves obres, considerava el dibuix com a fonament de la veritat.
En algunes obres exposades apreciem com l’artista integrava les diferents disciplines, el dibuix o la pintura i l’escultura.
(foto 5; Foot & ball, travertí i pintura sobre fusta, 1974)

 Aquesta  exposició és molt complerta i permet molt més que una aproximació a l’obra de Subirachs






24 de març del 2017

JOAN POCH, pintura a l'Abrils, Terrassa

JOAN POCH, pintura

Exposició de pintura a l'Abrils de Terrassa


Joan Poch, ceramista, escultor i pintor exposa per primera vegada a Terrassa i ho fa a l'Abrils on l'any passat va exposar Carme Colldecarrera




alt="trobolartquetagrada-joanpoch-pintura-abrils-terrassa"
Cartell de l'Exposició a Abrils


El 31 de març s'inaugura aquesta exposició de pintura. Són obres de la seva sèrie Cosmos, una temàtica que ja fa anys que treballa, allunyada de l'obra més figurativa en la que dominen els guerrers i homes prehistòrics, els minotaures, els peixos i també algun paisatge




alt="joanpoch-pintura-abrils-terrassa-trobolartquetagrada"

Abstracció, obra d Joan Poch



En un ambient molt agradable i acollidor Abrils aposta per exposar fotografies, collages, gravats i pintura al centre de Terrassa





alt="trobolartquetagrada-joanpoch-terrassa-pintura-abrils"

Més blaus i grisos


Amb Abrils aconseguim trobar l'art de manera fàcil i accessible; tot prenent un te o un cafè. Es un espai tranquil on els mobles i els objectes estan a la venda. Els quadres també




alt="trobolartquetagrada-joanpoch-pintura-terrassa-abrils"

També s'exposen obres sobre paper




Una imatge del preciós espai Abrils



alt="trobolartquetagrada-joanpoch-pintura-terrassa-abrils"

Una altra de les obres de Joan Poch a Abrils




El dia de la inauguració Miquel Gordillo del  Diari Malarrassa va fer una entrevista a Joan Poch





16 de març del 2017

JOAN POCH, material sensible

JOAN POCH, exposició a Teià

Pintura, escultura i ceràmica: Material Sensible


Al Centre Cultural La Unió, a Teià, Joan Poch presenta una exposició heterogènea, perque mostra escultures, ceràmiques i pintures de diferents èpoques, però  queden perfectament harmonitzades: no s'aprecia cap discordància. I la integració de totes les peces en el gran espai de la sala d'exposicions és absolut.


alt="joanpoch-materialsensible-trobolartquetagrada"
Conjunt de ceràmicques






alt="joanpoch-material-sensible-trobolartquetagrada
Escultura de Joan Poch





En aquesta foto s'aprecia la diversitat de les peces exposades




Les dimensions de la Sala del Centre Cultural La Unió de Teià, ha permès a Joan Poch exposar pintures d'importants dimensions 




alt="joanpoch-materialsensible-trobolartquetagrada"

Aquesta és l'escultura més gran de l'exposició. Al fons s'aprescien dues importants pintures 






alt="joanpoch-materialsensible-trobolartquetagrada"

Una altra imatge de l'exposició







3 de març del 2017

CARME COLLDECARRERA, Art i Música

CARME COLLDECARRERA, Art i Música

Textures de la Música


La música que escoltem pot tenir diferents textures, des d´una sola línia melòdica fins a diverses i complicades. La pintura i el gravat poden tenir diferents textures, des de la sola línia fins a diverses trames. Per mitjà del gravat, la pintura, el ciment i altres materials, l´artista intenta visualitzar i comunicar aquestes textures que escoltem. Es tracta d´un conjunt d´obres de petit i gran format sobre paper, fusta o tela.
(text del targetó de la invitació a l’exposició de Carme Colldecarrera, cc Pere Pruna, Barcelona, febrer-març de 2017)








alt="colldecarrera-trobolartquetagrada-artimusica"

Detall del targetó de l'exposició de Textures de la Música






alt="colldecarrera-artiimusica-texturesdelamusica-trobolartquetagrada"

Detall de l'exposició al Pere Pruna, 





alt="colldecarrera-artiimusica-texturesdelamusica-trobolartquetagrada"

Un dels quadres de gran format de l'exposició





Fa  temps que la Carme em parla de la seva inquietud per introduir la música en la seva pintura. Quan la vaig conèixer estava del tot immersa en les textures de la terra  però, com a bona artista, ja tenia en ment nous reptes. Volia unir les seves dues grans passions: la música i la pintura. Al 2014 va començar a materialitzar aquesta nova temàtica.

 A l’ exposició al Pere Pruna de Barcelona, presenta olis i gravats en els que ha pintat la música que escolta i tan bé coneix. També exposa Caixes de Música i Llibres d’Artista




alt="colldecarrera-artimusica-trobolartquetagrada-texturesdelamusica"

Quaatre Caixes de Música




Les vitrines on s'exposen les Caixes de Música i els Llibres d'Artista






Detall de la vitrina



alt="trobolartquetagrada-artimusica-colldecarrera-texturesdelamusica"

Vista d l'exposició



Amb les Textures de la Música de Carme Colldecarrera podem veure la música





20 de febrer del 2017

CARMEN GIMENEZ TOVAR AL CAFÈ SCHILLING

CARMEN GIMÉNEZ TOVAR al CAFÈ SCHILLING

Al carrer Ferran, 23, en ple barri gòtic de Barcelona


Diuen que a Barcelona cada vegada es troben menys coses autèntiques i si parlem del barri gòtic aquesta afirmació és del tot literal...però si caminem pel carrer del Bisbe, atravessem la pl. Sant Jaume i arribem fins al carrer Ferran, al Cafè Schilling 






alt="trobolartquetagrada-carmengimeneztovar-cafeschilling"

Vitrina del cafè Schilling amb un quadre de Carmen Giménez Tovar




alt="trobolartquetagrada-cafeschilling-barrigotic-carmengimeneztvar"

Per fora ja es nota que estem parlant d'un lloc amb història




alt="carmen-gimenez-tovar-cafeschilling-trobolartquetagrada"

Vitrina del  Cafè Schilling amb un quadre de Carmen Giménez Tovar



alt="trobolartquetagrada-cafeschilling.carmengimeneztovar"

Racó del Cafè Schilling "un lugar con alma"



trobarem  un ambient de barri amb els clients de tota la vida, veïns i treballadors dels voltants. A les seves taules hi seuen turistes, és inevitable, i també pintors, fotògrafs i molts aficionats a l'Art que esperen veure les novetats que exposen a les seves vitrines i que fan de la façana un aparador perfecte d'Art. En els seus inicis, a començaments del s. XX, l'establiment era una botiga d'objectes d'importació. El seu fundador  que era un gran coneixador i aficionat a les Arts i feia tertúlies i reunions amb artistes, clients i veïns. Això ho explica la pintora Carme Riera a la periodista Luisa Castro en un article de El País del 2010






alt="carmen-gimenez-tovar-trobolarquetagrada"
Façana del carrer Ferran, Cafè Schilling

Al febrer i març de 2017 hi exposen obres de Carmen Giménez Tovar




Si som al Cafè Schilling no podem deixar de fer una passejada pel Barri Gòtic Fins a començaments del s.XX aquest barri es coneixia com el Barri de la Catedral però va canviar de nom com va canviar d'aspecte tot el barri (la primera vegada que es parla de fer un barri gòtic va ser en un article de diari escrit per Ramon Rucabado al 1911 en el que enuncia aquesta idea)



alt="trobolartquetagrada-carmen-gimenez-tovar-cafe-schilling"

Nau central de la Catedral de Barcelona




alt="barri-gotic-cafeschilling-carmengimeneztovar-trobolartquetagrada"

Façana de la  Pietat, de la Catedral de Barcelona


L'actual catedral gòtica de Barcelona es va començar a construir l'1 de maig de 1298 sobre l'antiga basílica paleocristiana i posterior catedral romànica. La seva construcció va durar 150 anys.



A finals del s.XIX l'industrial barceloní Manuel Girona es va oferir a reconstruir la façana i substiuir la façana original i llisa per una d'estil gòtic segons uns plànols de Josep Oriol Mestres inspirats en uns dibuixos del s.XV.

El cas de la Catedral de Barcelona no era un cas aïllat ni a la ciutat ni a Europa. La façana de l'Ajuntament s'havia substituït per una façana neoclàsica i a moltes ciutats europees es feien temàtics espais històrics

La reconstrucció de la façana de la catedral va ser el punt inicial per la construcció d'un barri gòtic "artificial" al voltant del principal edifici religiós de la ciutat.
Amb el pla Cerdà de 1859, es va preveure la construcció de 3 grans avingudes, A B i C. L'única que es va desenvolupar va ser l'A, la Via Laietana (al 1909) i els edificis d'impotància històrica es desmuntaren pedra a pedra i es deixaven amgatzamats. Fins que al 1927 es va decidir recolocar alguns d'aquests edificis en l'antic barri de la Catedral. L'encarregat de dissenyar i executar la idea fou Joan Rubió, deixeble de Gaudí. 
No tot, però, és recol·locat. També trobem novetats: el preciós pont del carrer del Bisbe és dels anys 20 del s.XX, obra del mateix Joan Rubió i Vendrell i és una clara evidència d'aquesta construcció d'un barri gòtic a Barcelona al s.XX.




alt="trobolartquetagrada-carrer-del-bisbe-carmen-gimenez-tovar-cafeschilling"

Pont del carrer del Bisbe




Per saber-ne més:blog de l'historiador Dani Cortijo
Per saber-ne molt més: tesi doctoral d' Agustin Cóclola Gant



Art de Carmen Giménez Tovar
Art de Carme Colldecarrera
Art de Joan Poch


3 de febrer del 2017

ART EXPRESSIONISTA ALEMANY: DER BLAUE REITER

VISITA A MUNICH

Art expressionista,  Der Blaue Reiter


Impossible pensar en Munich i no recordar l'Expressionisme alemany, concretament al grup Der Blaue Reiter o Genet Blau.

Aquest grup i  Die Brücke o El Pont de Berlin i Dresde van ser els moviments més importants en la renovació de l'art alemany del s.XX

A Muncih hi ha el Museu Lenbanchhaus,  amb la col·lecció més important d'obra del Der Blaue Reiter,gràcies a la donació de Gabriele Münter, comapanya de Kandinsky fins al 1914 i d'una altra important donació d'obres de Franz Marc i August Macke que va rebre la fundació Gabriele Münter al 1965

Alguns dels membres del grup i dels quals es poden veure obres en aquest museu són:



  • Kandinsky
  • Marc
  • Münter
  • Jawlensky
  • Macke
  • Klee




alt="trobolartquetagrada-art-der-blue-raiter"

Cavall Balu I de Franz Marc, 1911




Franz Marc (1880-1916) era l´únic membre del grup nascut a Muinch. Amb Kandinsky i Gabriele Münter, va ser fundador del grup




alt="trobolartquetagrada-kandinsky-der-blaue-reiter"

Impresssions III de  Kandinsky, 1911





Vasil Kandinsky (1866-1944) sense cap dubte és un dels màxims creadors de l'art del s.XX






alt="trobolartquetagrada-paul-klee-art-expressionista

Föhn Wind in Franz Marc Garden, de Paul Klee, 1915




Paul Klee (1879-1940) va participar en la segona exposició del grup a Munich , a la primavera de 1912. Va ser introduït per Kandinsky




alt="trobolarquetagrada-art-expressionista-der-blaue-reiter

Els membres del grup en una foto feta per Michelle Münter a casa de Kandinsky a Munich, 1911



alt="trobolartquetagrada-art-expressionista-der-blaue-reiter"

Imatge de la primera exposició Der Blaue Reiter a finals de 1911 foto de G. Münter

Les fotos són del web del Museu Das Lenbachhaus de Munich




alt="trobolartquetagrada-art-munich"


                                                      La Marienplaz

La vida de Munich gira en torn a la Marienplatz, aquí amb l'Ajuntament a la dreta i les torres de la catedral al fons. La catedral és del s.XV però la falta de pressupost va fer impossible que s'acabés aleshores, per tant les torres es van acabar més tard amb les cúpules d'un estil que ha esdevingut plenament caracteístic de Baviera





alt="trobolartquetagrada-art-munich"



L'escultura daurada de la Mare de Deu que dóna nom a la plaça és del 1638 i la columna del 1590 El rellotge de l'Ajuntament, neogòtic del s. XIX conmemora el final de la Peste del 1517



Durant la II GM Munich va patir greus bombardejos, per tant, tot el que hi podem veure ha estat ronstruït